۲۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۰۸

امام جمعه رشت:

آمریکا به دنبال فرسایشی کردن مذاکرات وین است

آمریکا به دنبال فرسایشی کردن مذاکرات وین است

رشت- امام جمعه رشت با اشاره به لزوم راستی آزمایی گفته های طرف غربی در مذاکرات، گفت: اروپایی ها قابل اعتماد نیستند و آمریکا نیز به دنبال فرسایشی کردن مذاکرات است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت در مصلای بزرگ امام خمینی با اشاره به حماسه مردم ایران در ۲۲ بهمن ماه امسال، اظهار کرد: حضور حماسی مردم در ۲۲ بهمن با وجود تبلیغات دشمنان پرشکوه و قابل تحسین بود.

وی با بیان اینکه انتقادات نباید به گونه‌ای باشد که پیشرفت‌ها و دستاوردهای ایران اسلامی نادیده گرفته شود، افزود: غربی‌ها با وجود دشمنی با انقلاب و نظام مقدس اسلامی به پیشرفت‌های ایران در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف اعتراف کرده اند.

امام جمعه رشت با اشاره به برخی نگرانی‌ها از مذاکرات برجام در سال‌های گذشته، گفت: به واسطه بی توجهی و بی دقتی تیم مذاکره کننده شاهد بودیم که در سال‌های ۹۴ و ۹۵ روند مذاکرات نگران کننده بود و به واسطه همین بی توجهی‌ها مشکلات زیادی برای کشور ایجاد شد.

وی در ادامه به تغییر نقش‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره و با بیان اینکه امروز هدف افکار مردم است، تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند تا با نفوذ به افکار مردم و بزرگنمایی و سیاه نمایی مسائل داخلی دستاوردها و پیشرفت‌های ایران را نادیده گرفته و کمرنگ جلوه دهد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه عده‌ای در داخل حرف از انحراف انقلاب از مسیر اصلی خود می‌زنند، اضافه کرد: این اظهار نظرها در حالی است امروز در سطح بین المللی جمهوری اسلامی ایران از اقتدار، عزت و قدرت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه جایگاه امروز جمهوری اسلامی ایران در جهان در سایه انقلاب و رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب به دست آمده است، اظهار کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه جهاد تبیین، صدا و سیما نقش مهمی در این زمینه دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه به مذاکرات وین اشاره و با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت مذاکرات بد نیست اما اعتماد و اطمینانی به طرف مقابل نداریم، ادامه داد: گفته‌های طرف‌های غربی باید راستی آزمایی شود زیرا این کشورها بارها ثابت کرده اند حرف و عمل آنها یکی نیست.

وی با تأکید بر اینکه مذاکرات تنها برای برداشتن تحریم‌ها است نه چیز دیگری، افزود: تیم مذاکره کننده برای دوری از اشتباهات گذشته باید دائماً درباره همه مسائل با رهبری مشورت کنند زیرا عملکرد خودمحورانه در گذشته نیز نشان داده که نتیجه بخش نیست.

آیت الله فلاحتی با اشاره به نیت آمریکا برای فرسایشی شدن روند مذاکرات، تأکید کرد: نباید فرصت سو استفاده از روند مذاکرات را به آمریکا بدهیم.

وی به موضوع افزایش قیمت ارزاق عمومی و گلایه‌های مردم اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های نظارتی باید با تشدید نظارت‌ها جلوی افزایش قیمت‌های افسار گسیخته را بگیرد زیرا نبود نظارت‌ها خسارت‌های جبران ناپذیری به اعتماد عمومی میزند.

کد خبر 5427337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha